Hollywood en Beverly Hills

8 juni 2014 - Beverly Hills, California, Verenigde Staten

Vandaag een geweldige dag gehad in Hollywood, Beverly Hills en de Universenal studio’s .

We zijn vroeg op pad gegaan vanochtend om richting Hollywood te rijden. We kwamen aan bij de Universenal studio’s en dat is op zich al een happening om dat te zien.  We hebben even rond gelopen  bij de studio s en een paar geweldige foto s gemaakt van de logo s van de studio s. We zijn met de metro naar Hollywood Highland gegaan. Was wederom moeilijk om een kaartje te krijgen want dat gaat niet makkelijk uit de automaten in Amerika. Een Sheriff van de LAPD heeft ons geholpen.  Toen we Hollywood uitstapte kwam je meteen op de Walk of Fame terecht. 2500 sterren liggen er met allerlei bekende namen zoals Michael  Jackson, Eddy Murphy, Donald Trump, Backreetboys en noem maar op.  Prachtig om te zien. Op de walk of fame is overal iets te doen mensen met slangen om de nek, allemaal mensen die verkleed zijn als Miniie Mouse, Batman, Pirates of the Carrebien Johnnie Depp, Star Wars echt niet normaal, ook bandjes die optraden en nog veel meer . We lopen verder naar het Chinese theater en daar liggen heel erg veel hand en voetafdrukken  met de handtekeningen van de sterren. Echt super gaaf. We gaan verder en besluiten de Movie star home tour (bekende sterren tour) te doen door Beverly Hils en LA. De busschauffeur Peter was eweldig en bracht het zo gaaf allemaal. We hebben het huis van Dr. Phil, Luci Ball, Hugh Hefner, Dochter van Berney Eckelstone (formule 1), Ellen Degeneres, Ozzy Osborn, Jackie Chann, Chrisina Agilera, en als klapper het huis van Michael Jackson waar hij is overleden. De poorten van Michael die je op You Tube zag waar hij door heen kwam toen hij was overleden zag je. De appartementen van Madonna en Elton John niet te vergeten.

Ook zijn we bij het Hilton hotel geweest waar Whitney Houston is overleden, Het park/huis  waar oa de film de Bodygard met Whitney Houston is opgenomen en nog vele andere film zijn gemaakt,  De wc waar Wham zanger  George Michael is gearresteerd, het hotel waar Lindsey Lohan  uit is gezet omdat ze haar rekening niet had betaald en de struik waar ze tegen aan is gereden, Het hotel waar Pretty Woman van Julia Roberts en Richard Gere is opgenomen, de club van Johnny Depp, de Laugh factory waar Rosenna Barr, Jim Carrey en nog vele andere beroemdheden hun carrière zijn gestart en ontdekt. Ook de studio s van Charlie Chaplin hebben we gezien die inmiddels is overgenomen door de Muppet Show, en het Beverly Hills hotel waar de films van Eddy Murphy zijn opgenomen.

Verder zijn we naar 1 van mijn (Nancy) favorietendingen  geweest LA Ink van Kat van D.

Ik weet niet of iemand haar kent maar ze is een van de beste tatoo artiesten die er is op deze wereld. Het was zo gaaf om in haar shop te zijn en alles was heel herkenbaar van TV. Helaas was ze er zelf niet.

Natuurlijk hebben we over de Sunset Boulevard, Sunset Strip en Rodeo Drive gereden en gelopen met alle dure winkels erbij. Er zijn winkels waar je een afspraak moet maken om binnen te komen.

De Gucci, Prada, Vera Wang, alle dure winkels vind je op Rodeo Drive.

Onderweg kom je ook de duurste auto;s tegen Porches, Maserati, Camaro, rolls roys, dogde Ferrari s echt zo gek als je wil ze hebben het allemaal daar.

Echt super gaaf allemaal. Zoiezo Beverly Hills is zoo mooi allemaal mooie planten en bloemen mooi aangekleed echt zoooooo gaaf allemaal.

Daarna zijn we doorgereden en kwamen we de Hollywood letters tegen. Natuurlijk ook op de foto.

Wat gaaf om dat in het echt te zien.

Onderweg komen we wederom  de Sheriff tegen die ons had geholpen die ochtend bij het station. Hij stond te praten met zijn collega Sheriff. Hij herkende me en Ik stond tussen hun in te kletsen erg gezellig met de zwaailichten aan. De Amerikanen zijn echt super aardig en meehelpend. Overals vragen ze waar je vandaan komt om vervolgens te zeggen Welkom in Amerika, Holland i know Amsterdam haha dat kennen ze allemaal.

Ook zijn we nog naar Madam Tussaud geweest (dat zat gratis bij de bustour) Mario had er geen zin in maar het was toch erg leuk geweest. Zie de foto van Mario met ET op de fiets hilarisch om te zien.

Ook zijn we in de grootste gitaarshop geweest van de wereld echt dat was zo gaaf om te zien, Je kon alles zelf uitproberen. Zelf ik vond het nog leuk om te zien. Uiteraard hadden veel sterren hun afdrukken van handen en voeten hier achtergelaten zoals The Doors, ACDC, Elvis en KISS. Dit winkeltje is klein begonnen maar inmiddels komt menig ster zijn gitaar daar kopen.

Nou je ziet wel dat we vandaag heel veel hebben gezien en dat de dag heel erg gaaf was.

We hebben besloten om een stuk te rijden en naar de volgende RC park te gaan die we hebben gevonden. Komen we daar aan is deze helaas op slot en zondag dicht. Dus zetten we de camper maar op de parkeerplaats neer want we zijn moe.

Dus helaas geen wifi en komt ons verhaal wat later aan bij jullie.

Nou dit was ons dagje Hollywood en Beverly Hills echt een TOPPER

Groetjes Nancy en Mario

1. Frank:
    Hallo jullie beiden,

Op de avond dat Pinkpop een uur werd stilgelegd voor een weeralarm, lees ik jullie verhaal met veel voorpret! Wij gaan over 5 weken camperen en jullie verhalen zijn echt een genot om te lezen!

Groetjes en bedankt dat ik mee mag genieten fijne vakantie gewenst!

Frank
  2. Petra berkers:
    super gaaf nancy.kom nu maar weer met 2 benen op de grond
  3. Pascale:
    9 juni 2014
    Wat geweldig klinkt het allemaal! Een super ervaring! Leuk hoor, al die updates! Keep them coming!
    Xxx
  4. Opa en oma:
    9 juni 2014
    Wat een dag om dit allemaal te mogen meemaken,en te beleven,echt hollywood op zijn best denk ik.Fijn dat we mee mogen reizen via je mails en foto"s .geloof graag dat je bekaf bent na een dag als deze.
    Veel liefs van opa en oma
  5. Ivonne:
    10 juni 2014
    weer met veel plezier gelezen :-)