Joshua tree en Oatman

11 juni 2014 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen in alle vroegte aangereden want we stonden natuurlijk illegaal op de parkeerplaats van de camping. Dat was dus een goedkope nacht. Inmiddels hebben we er 1000 mile opzitten met de camper. We rijden door richting Joshua Tree. Een park dat sinds 1995 pas een National park is omdat de joshua tree s aan het uitsterven waren. Gisteren in Hollywood was het 81 farenheid ( ong. 30 graden) en vandaag in Josua tree 111 farenheid. Das gvd heet dat kan ik je zeggen. Het is dan ook niet voor niks de woestijn. Het wel wel heel anders dan Yosemite (alles was groen) hier is alles rotsen, zand., cactussen en natuurlijk Joshua tree s. We zijn een wandeling gaan maken door Hidden Valley een tocht van 1600 meter. Bloedheet maar goed. Zijn we op 3 kwart zijn we de weg kwijt. Echt het was dood eng. De eigenaar van 013 in tilburg is op deze manier overleden in Josua tree. Ik raakte in paniek en begon te spugen. Het was echt eng. Een ander echtpaar was op de zelfde plek fout gelopen dus ergens was er iets niet goed gegaan. Uiteindelijk zijn we door goed te kijken (door onze padvinder Mario) gelukkig weer goed terug bij de camper gekomen. Mario heeft een goed richtingsgevoel hij heeft geen horloge nodig. Hij kijkt naar de stand van de zon. Ik heb totaal geen richtingsgevoel zoals vele misschien wel weten dus ja met mij heb je dan een probleem. We hebben een super gave mooie camping gevonden in
Dit park en al vlug heeft padvinder mario hout gesprokkeld en het kampvuur aangemaakt. Dat moet want dit houd de.slangen ( ja nu geen beren maar.slangen ) en andere dieren weg zegt hij dit deden de cowboys vroeger ook. Ahhh dat is wat ik genist heb de cowboyfilms om te weten hoe je moet.overleven in de natuur. Gelukkig heeft Mario ze wel gezien en hij is dan nu mijn cowboyheld. Dit.is de goedkoopste camping ( zonder stroom en water en een wc nouja een gat in de grond met een oot erop die niet kan doortrekken) die we hebben gehad maar.echt de allemooiste die we in heel ons leven hebben gehad. Gelukkige hebben we met de camper voor.ong. 3 dagen stroom en water dus we kunnen toch vooruit. Midden tussen de bergen. We hebben heerlijjk gedoucht in de buitenlucht want buiten de camper zit een douche. Heerlijk was dat. Met de mooie zonsondergang gaan we het eten voorbereiden heerlijk bbq met hamburgers, vis en bieflapjes, salade en heerlijke crunch aardappeltjes. Het is romantsch gezellig met het kampvuur en kaarsjes in het pikkedonker met een prachtige sterren hemel en geluid van de krekels in de middel of nowhere. Het blijft een raar idee dat jullie nu slapen en wij aan het bbq zijn en nog moeten gaan slapen om jullie dag te gaan beginnen die jullie zometeen gaan beginnen. Snap je het nog haha. Wij lopen 9 uur achter jullie en moeten steeds nadenken hoe laat het bij jullie is. Vanmorgen heerlijk ontbjijt gehad en even lekker gebeld met Vera wat heerlijk om haar stem te hiren. We zijn weer op pad gegaan richting Arizona een nieuwe staat. HERE WE COME ARIZONA. Na 160 km door de woestijn re zijn gereden zonder tankstation. Winkel of iets rijden we in een keer al een stukje op de route 66. We rijden hier de komende uren nog heel wat km op. We komen in een prachtig oud dorpje Oatman (met dank aan Stan en vivian ) waar de ezels voorang hebben op het verkeer( nu hoeven we niet op de beren, slangen, herten en eekhoorns te letten maar op ezels ) echt een super gaaf leuk klein dorpje waar de tijd van vroeger heeft stillgestaan. Hier werd ook een geweer gevecht gehouden maar helaas vandaag niet. We hebben heerlijk wat rondgelopen tussen de ezels en zijn een saloon binnen gegaan. In deze saloon hingen duizenden biljetten van 1 dollar met.teksten erop. Natuurlijk hebben wij de.onze er ook bij gehangen als herrinering. Ook was er een man country liedjes aan het zingen echt een leuke leuke sfeer hing er. We rijden het dorpje uit en moeten we opletten voor een vos die aan het rondstruinen is. We rijden verder de woestij en staat er een ezel langs de weg echt heel bizar allemaal om dit te zien. We zitten nu in een gebied waar.heel veel mensen in hun trailer/camper wonen in de woestijn ik denk dat goedkoop is of zo maar dat valt enorm op. De dorpen liggen heel erg ver uit elkaar soms wel 10 km dat kun je je bij ons niet voorstellen. Nou hebben we 2 dagen geen wifi gehad dus dit is een update van 2 dagen. Ik wens jullie voor nu een fijne nacht want jullie slapen nu. Tot de volgende keer.

Xxx nancy en mario

1. Jeannette Vullinghs:
    Hoi lieve Nancy en Mario,

Dit is een berichtje van mij om jullie te laten weten dat ik geweldig geniet van jullie spannende avonturen. Fijn dat Mario een cowbowmentaliteit heeft en niet zo snel uit het lood te slaan is. En jij Nancy als cowgirl schrijft erg leuk. Dus goed teamwork, ha, ha.

Veel plezier en lekker genieten daar van de romantiek!!!
    Hartelijke groeten uit Nederland,
    Jeannette
  2. Tinus en Mieke:
    11 juni 2014
    Eindelijk heb ik de tijd om jullie verhalen eens te lezen.... Wat een indrukken maken jullie mee! Heerlijk genieten, zeg. Het valt ons op, dat Mario zelfs zijn springbroek bij heeft, haha!
  3. Opa en oma:
    11 juni 2014
    Hidden Valley zal je niet gauw meer vergeten ,het lijk me daar dat het land ruig en woest is, wat voor mij om daar rond te
    lopen met mijn rugzak vol, vindt dat de natuur daar geweldig is
    om te zien .Groetjes opa en oma x x x x
  4. Dennis:
    12 juni 2014
    Het is zeker leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken, alsof we er zelf bij zijn. Nu al zin in de volgende verhalen. Veel plezier de komende dagen op route 66 en de grand canyon. Groetjes uit Holland.