Route 66

13 juni 2014 - Williams County, Verenigde Staten

Arizona we komen binnen en hebben al meteen de behoorlijke wind en ook de hooibalen die je in de films door de lucht ziet vliegen. Wel grappig omdat te zien. We rijden nu over de route 66 wat gaaf en je komt ogen te kort. Verschillende stukken waar je winkeltjes hebt van vroeger met alle oude auto s en spullen erbij. Super en we stoppen dan ook regelmatig om te gaan kijken. Motoren zijn er nog niet zo veel maar wel vele leuke historische auto s op de weg. De fotocamera s hebben het moeilijk deze dagen. Ze moeten regelmatig opgeladen worden. De Mac donalds sponseren we tegenwoordig ook elke dag
we kopen dan 1 diet coke en die vullen we dan 2 x bij (echte holanders ) en ondertussen appen we met Vera en sturen we onze verhalen. We rijden Williams binnen das ook een dorpje op de route 66 erg toeristisch en gezellig. Overal eettentjes met live country muziek. Weer door de talloze winkeltjes weze neuzen en de heerlijke sfeer van het motor stadje opgedaan. Mooie motoren die te zien zijn in de prachtige zon. Ja ook vandaag hebben we weer heel wat km af moeten leggen. Want we zijn op weg naar de Grand Canyon. In deze staat Arizona hebben ze volgens mij weinig regels je mag motor rijden zonder helm en er rijden campers van 17 meter lang en die hebben er nog een auto of motor achteraan hangen op de trekhaak niet normaal. Na heel wat rijden komen we eindelijk aan in de Grand Canyon. We worden meteen verwelkomt door een rendier dat de rotonde oversteekt. We moeten vaker stoppen want de rendieren steken hier de hele tijd over heel leuk. We gaan naar het visitecenter en lopen naar de Grand Canyon. Het wauw gevoel was niet nomaal wat ontzettend mooi. We gaan daarna vlug om een camping te zoeken. Op het park was nergens plaats maar ik zei dat we toch beter even konden vragen bij een camping en ja hoor we hadden plaats. Op alle site waren de plaatsen al gereserveerd maar je ziet het kan toch. We rijden naar een punt toe om de zonsondergang te kijken en we waren niet de enige die dat van plan waren. Wat ontzettend mooi om dat.te zien en de prachtige kleuren er rond om heen. Het prachtig spektakel is dat om te zien. Morgen gaan we weer want zoiets wil je niet missen.als je toch hier bent. Nou we gaan lekker.slapen morgen een drukke dag door de Grand Canyon vol nieuwe avomturen.. Yes we hebben net de 2e nacht in de Grand Canyon geboekt. 5 min. Van alles af. Jippie. Welterusten

Mario en Nancy