Victoria Falls Zimbabwe

10 juni 2016 - Kasane, Botswana

Na een hele koude nacht (maar rustig met de dieren ze maakte wel herrie in het begin ) zijn we vanmorgen om 8 uur vertrokken naar Victoria Falls in Zimbabwe. Een rit van 1.5 uur. Waar 2 grensposten bij zitten die lang duren. Alles gaat per pen en stempel. En een heel klein beetje computer. We mogen Zimbawe gelukkig in. Zimbabwe staat bekend als niet veilig en zijn dan ook blij dat we een gids bijhebben die de taal kent. We komen aan bij de Victoria Falls en zien de mist van water al boven de berg hangen. We gaan naar binnen en vanaf blik 1 op de Victoria falls tot de laatste blik was adembenemend mooi. Wat een geweld komt dat naar beneden. Dit bezoek is extra leuk omdat Sjaak de vader van Mario hier 55 jaar geleden ook is geweest. We hebben de zelfde foto, die hij heeft maar dan 55 jaar geleden voor het standbeeld van Livingstone, nu ook gemaakt. Heel raar om dat nu zo ook te zien want hij heeft erover verteld. Over de 1.7 km lange tocht zijn we zeik nat geworden. Maar gelukkig hadden wij poncho s bij en aan. We kunnen zeggen dat we regen hebben gehad deze vakantie. We hebben prachtige foto s gemaakt van een geweldig stukje natuur. We zijn klaar bij de Victoria falls en gaan verder de brug over en die brug is de grens tussen Zimbawe en Zambia.overal komen ze vragen of je olifantjes wil kopen of wil bungee dumpen van de brug of ijs wil of ........ gek word je ervan. We gaan de brug over en zijn dan toch echt in Zambia. We gaan wat drinken en genieten van een prachtig uitzicht over de rivier. We gaam weer terug en genieten nog na van een geweldige dag. We zetten onze stoelen klaar, chips , bier en drinken en wachten pp de olifanten. En ja hoor binnen 5 min. Kwamen er al 15 aan. We gaan weer een geweldige avond tegemoet.

Fijne avond en tot laterrrrrr.

Liefs van ons xxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pascale:
    11 juni 2016
    Prachtig weer! Wat zijn jullie aan het genieten!
  2. Opa en oma:
    11 juni 2016
    Super blij dat jullie het mooi vonden het is niet voor niets een van de zeven wereld wonderen .vooral de foto.s brachten me weer helemaal terug naar Afrika .jammer van die handelaren die waren er toen niet geniet volop van je vakantie.
    groetjes van ons.