Mapungubwe NP

Hallootjes

Vandaag rijden we weer terug naar Zuid Afrika.
We moeten een stuk omrijden want de grensovergang Pont Drift kunnen we ivm vele wateroverlast niet overheen. Das balen. We rijden via Border Plat Jan. Alles word weer gecheckt. Deze keer niet oo vlees en aardappelen maar het stookhout dat we bij hebben wanr daar kunnen beestjes inzitten. Maar omdat we dat niet wisten mochten we door. Nouja hahaha dan mag het wel. Onderweg stuiten we op een schildpad die een weg probeerd over te steken waar je 120 mag. Ahhhh die hebben we maar even geholpen naar de overkant. We gaan het een park binnen Mapungubwe NP.
Dit park bestaat pas enkeke jaren . Het ligt op het 3 landenpunt Zimbabwe, Botswana en Zuid Afrika. Een super mooi park net Monument Valley in Amerika. We pakken diverse loops.we moeten 4x4 rijden en moeten zeer steile bergen op. Zelfs zo steil dat op de top niet wist waar je moet rijden want je zag geen weg zo schuin stond de auto. In 1 loop (eenrichtingsverkeer) moeten we links de berg op. Alleen moeten we wachten want er staan op 10 meter 2 olifanten aan bomen te eten. Het mannetje komt naar beneden en staat voor onze auto. Mario wil de auto starten en ik zeg nee niet doen hij is alleen nieuwsgierig. Zijn slurf omhoog en ruiken maar. Hij kan zo met zijn slurf onze auto optillen als hij wil. Maar nee dat doet hij niet. Heel raar maar net of hij een sein heeft gegeven en daar komt er nog
1 van de berg en nog 1 en nog 1 en nog ......15. Ze waggelen echt zo onhandig die berg af. We staan ingesloten tussen 15 mega grote olifanten en kunnen geen kant uit. Ze zijn lief en accepteren dat wij daar staan. Ze raken de auto zelfs aan en lopen rakelings naast Mario af. Na 20 min. Schrikken ze ergens van en op een grappig drafje rennen ze allemaal weg. Wat een avontuur weer. We slapen buiten de camping dus om 18 uur gaan we. We hadden alleen niet goed geluisterd naar de dame aan de balie en we reden dus helemaal verkeerd. Balen zeg. Het was pikdonker en dan mogen we wegens verzekering niet meer rijden. En de dieren zie je niet en die lopen zo de weg op. Shit dan maar weer terug naar de hoofdweg. De laatste weken hier zijn er veel dingen met een reden gebeurt en zo ook het verkeerd rijden. Langs de weg op een rots voor onze neus zitten 2 luipaarden. Dit is de reden waarom we dus verkeerd zijn gereden. We pakken de zaklamp en schijnen naar ze zodat we ze beter konden zien. Ze vonden dat helemaal niet erg. Ze waren alert en liepen van rots naar rots. Prachtig wat een kadootje op.deze.late avond. Na een hele tijd moeten we echt gaan want het is half 8 en moeten nog 20 km rijden. We komen aan op.de camping en gaan eten maken. De hippos zijn erg dicht bij achter onze tent. Ik meen er zelfs 1 te zien. We gaan eten en er komt een hertje aan die komt mee eten ze komt erg dichtbij. We gaan slapen met de vele dierengeluiden op de achtergrond.

Liefs van ons xxx

1. Angelique:
    Nou super verhalen hoor Nancy. Geniet er lekker van
  2. Francis:
    7 juni 2017
    Weer een spannend verhaal zeg!
  3. Opa en oma:
    7 juni 2017
    Samen hebben we dit verslag gelezen en we weten op weg naar Zuid Afrika is toch op weg naar huis maak er nog een paar mooie dagen van.
    veel liefs van ons.
  4. Erwin & Sabine:
    7 juni 2017
    Wat een spannende avonturen weer! We zullen jullie verhalen gaan missen Goede reis alvast naar huis.
    Liefs van ons
  5. Petra berkers:
    7 juni 2017
    wat zijn er veel olifanten en steeds zo dicht bij jullie.ik kan me voorstellen dat je er snel aan gewend bent.wat zal het voor jullie saai zijn als jullie weer thuis zijn
  6. Pascale:
    7 juni 2017
    Dat klinkt weer super spannend allemaal. Helaas voor jullie zit het er weer bijna op. Ik kijk al uit naar al de verhalen en foto's. Geniet nog lekker van de laatste dagen in prachtig Afrika! Xxx
  7. Nicole en Henry:
    7 juni 2017
    Ja, alles heeft een reden! Vandaar die luipaarden!!! Nog ff genieten en dan weer richting huis. Zal wennen zijn, maar de herinneringen zijn blijvend en neemt niemand jullie af.
    Geniet nog lekker de laatste dagen.
  8. Carola:
    7 juni 2017
    Hertenbiefstuk....jammie! Grapjuh. Prachtig verhaal weer..vermakelijk.

Geniet ervan
  9. Erwin & Sabine:
    7 juni 2017
    Het was vast wel cool tussen de olifanten
    Maar wel zielig van dat jonge baby'tje en vooral voor de moeder. En ik zou graag ook een keer dit willen zien, het is wel jammer dat je weer terug moet maar het was wel SUPER COOL

GROETJES : STIJN :)