Marakele NP

Hallo,

7,8 9 juni

Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg 430 km naar Marakele. Op deze weg mag je 110 km rijden. 60 km hebben we amper 10 kunnen rijden omdat er allemaal potholes in zaten. Phh lange weg was dat. Onderweg nog de laatste boodschappen doen en op naar her laatste park. We hebben een prachtig uitzicht over een groot veld. We hebben een rustige avond en gaan op tijd naar bed. De volgende ochtend gaan we ontbijten. En al vlug komen de dieren. Deze keer geen apen maar struisvogels. Er staat er een voor onze tafel en we moesten opletten dat hij geen ei van ons brood af pikte. Wat zijn die groot zeg. We gaan naar het park. We besluiten om naar het uitkijkpunt te gaan 24.8 km. De steilste wegen door de bergen hebben we bereden geweldig en wat een vergezichten. Zoo mooie natuur. We gaan naar beneden op zoek naar de dieren maar ze zijn verstopt. We zien er geen. We gaan terug naar de camping om te lunchen. Mario heeft een bak met water gehaald omdat hij de auto wat wil schoon maken. Er komt meteen een struisvogel aan. Ik sta bij de auto. Hij komt echt bij me staan en begint te drinken uit die bak. Echt waar zo mooi zo n groot beest ik kon hem zo aanraken. We gaan weer terug in de hoop nu wel dieren te zien het is onze laatste kans. En ja hoor de olifanten zijn er weer. 1 vrouwtje vind het niet goed dat we haar pad berijden dus moeten we weer wachten. Daarna zien we 2 rhino s phhh wat zijn die dik en groot. Verderop zien we weer 2 neushoorns aan de rechterkant en aan de linkerkant zien we kudde olifanten die over willen steken voor onze auto natuurlijk. Mannetje komt bij de auto staan loopt langs Mario en die was niet helemaal blij met ons en liet dat goed merken. Hij schudde zijn hoofd en maakte schijnbewegingen. Maar het ging goed en de rest van de kudde mocht ook over. We moeten het park verlaten want word laat alleen denken sommige dieren daar anders over. We draaien rechts af en zien links van ons een olifant die de hele weg gebaricadeerd met een boon die hij aan gort heeft getrokken. We rijden er heen en hij doet zijn kop naar ons zo van ja maar hier komen jullie niet door. Haha echt zoo grappig. De 1e toeristen morgen die naar de top willen hebben een probleem. Een van de meest mooie zonsomdergangen gezien tussen 2 Bergen. Wat een prachtige middag om onze vakantie mee af te sluiten.
Morgen rijden we naar de autoverhuurder toe in Johannesburg ZA een rit van 310 km. En dan vliegen we weer naar huis naar ons kleine muizenmeisje die we wel gemist hebben.
We hebben dit jaar vele avonturen meegemaakt hebben soms wel in de rats gezeten maar alles is goed gekomen. We hebben lang niet alles kunnen wertellen want er is zoveel gebeurd. We hebben meer dan een geweldige vakantie gehad. We hebben vele foto s en filmpjes gemaakt, samen veel neiuwe herinneringen gemaakt waar we vaak aan terug zullen denken, maar vooral heeeeel erg veel genoten met zijn 2tjes van deze reis.We zouden willen dat we mochten omdraaien en hem nog een keer doen maar helaas. We gaan naar huis op naar vooral schone kleren, lekker douchen, geen zand in je eten, normaal.eten, weer make up op doen en je haren wassen en fohnen, geen kou hebben savonds, weer leren rechts te rijden (want dat vinden we nu maar raar als we dat zo weer moeten) , maar oooo wat gaan we dat allemaal missen en was het allemaal zeer de moeite waard.
We hopen dat we jullie een beetje mee hebben genomen op onze reis en dat jullie hebben genoten.
Dank jullie wel voor de leuke reacties allemaal en hopelijk kunnen we onze nieuwe plannen weer vlug met jullie delen.

Xxxx liefs van ons

1. Pascale:
    9 juni 2017
    Jullie hebben weer een fantastische reis gemaakt. Helaas komt aan alle goede dingen een einde. Veilige reis terug naar huis en tot snel xxx
  2. Huub:
    9 juni 2017
    Goede reis en tot snelxxxx
  3. Helga:
    9 juni 2017
    Mooie reisverhalen! Goeie reis terug xxx
  4. Vivian Geelen:
    9 juni 2017
    We hebben weer genoten van jullie verhalen!
  5. Monique:
    9 juni 2017
    Super weer om te lezen. Goede terug reis, en ik wacht braaf op de volgende vakantie
  6. Nicole en Henry:
    9 juni 2017
    Het was weer geweldig leuk om jullie reisverhalen te lezen. We wensen jullie een goede en veilige reis terug.
    Enne.... Jullie herinneringen neemt niemand van jullie af!!!
  7. Petra berkers:
    9 juni 2017
    wat zullen jullie de dieren gaan missen maar als jullie thuis weer heerlijk in jullie bed liggen en schoon gewassen zijn kunnen jullie s nachts heerlijk dromen over wat jullie allemaal gezien hebben en geniet je er weer van.een veilige reis naar huis.ik heb ervan genoten dat is zeker
  8. Opa en oma:
    9 juni 2017
    Wat fijn dat we weer mee mochten genieten van jullie vakantie via je verhalen en foto*s bedankt daarvoor we wensen jullie goede en veilige terugreis.
  9. Kaatje:
    10 juni 2017
    We hebben weer heerlijk meegelezen maar we hebben er veel zin in om jullie weer in levende lijve te zien. Goede reis terug en tot snel!
    Liefs Kaatje
  10. Ellen en rob:
    10 juni 2017
    Weer geweldig geweest! Goeie reis terug, we kijken uit naar de verhalen van jullie!xxx
  11. Janny Schippers:
    10 juni 2017
    Heel leuk jullie zo te kunnen volgen!! Veilige reis terug!! Groetjes
  12. Anne-Marie:
    14 juni 2017
    Hoi Nancy, gaaf om te lezen - wij vertrekken mid Juli en gaan ook naar een aantal plekken waar jullie zijn geweest. Nu jij ervaringsdeskundige bent...:).... hoe deden jullie dat met eten koken - als het nog licht was of ook wel in het donker - ik heb enige twijfel of wij (2 vol/ 2 kids) "rustig" bij het kampvuur kunnen zitten en koken/eten in het donker om echt al om 18 uur ri daktenten moeten..- in Namibie deden we dat wel maar daar waren bijna alle campings fenced.... we gaan bv ook naar Kori en Passargepan... - en nachts voor een sanitaire stop (er echt uit ri ablution block of toch maar behelpen in de tent...) -alvast bedankt!!