Poas naar Heliconia Island

1 juni 2015 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Goedemorgen allemaal, wij gaan zo naar bed maar eerst even ons verhaal van de dag. Vanochtend zijn we met ons huurauto vertrokken naar vulkaan Poas. Deze.doet het al.jaren niet meer maar natuurlijk wel een trekpleister. Rijden in Costa Rica is een sport op zich. De wegen zijn niet net als hier. Bv rij je op een 80 km weg moet je in een keer uitwijken naar links zit er gewoon een heel.gat in de weg en niet 1 maar.meederde levens gevaarlijk. Ze hebben geen strepen op de weg, ze rijden als.gekken, je ziet niet of je op een voorangsweg zit of niet, heb je een 2 baans weg houd er 1 baan in een keer op moet je binnen 20 meter naar.links invoegen zonder dat het aangegeven staat echt waanzin. Huizen tja wat zal ik er van zeggen om alle huizen staan grote hekken zijn net allmeaal mini gevangenissen. En dan geen hek om de tuin he nee meteen om je huis. Morgen maak ik er een foto van. Vulkaan Poas helaas konden we niks zien was heel.erg mistig dus zijn we een prachtige wandeling gaan maken. Vandaar uit zijn we naar de volgende hotel gereden Heliconia Island. Echt een paradijs hier op aarde. Een geweldige mooie tuin hebben ze. Ze hebben 375 verschillende vogels in de tuin zitten. Brulapen slingeren en brulllen hier rond en we hebben 1 van de 3 dieren die je moet hebben gezien in Costa Rica opk daadwerkelijk gezien. DE LUIAARD. Super hij zat ver boven in de boom maar Caroline van het hotel.zag hem. We hebben super mooie bloemen en planten gezien. We hebben een leuke lodge met open ramen en uitzicht vanuit het bed in de jungle. De geluiden vliegen je om de oren. Van brulapen tot de lachende valk tot de brulkikkers en toekans echt zo gaaf. Vanavond zijn we gaan uit eten hier een dorp verder op. Zitten we te wachten op het eten komt de ober aan of we mee.willen gaan naar de tuin. Hij heeft kikkers gespot. We lopen mee en stuiten midden op het pad op een grote brulkikker. En nr 2 van de 3 wanted animals in CR hebben we ook gespot de Red eyed tree frog. We kunnen bijna naar huis zou je zeggen haha. We hebben heerlijk gegeten en gaan moe en voldaan terug naar de lodge. Hier is het winter seizoen begonnen en al om 18 uur donker das wel weer even wennen. Nou wij gaan lekker slapen en jullie staan zo weer op. Fijne (werk) dag allemaal en tot de volgende keer.

Kus Nancy.en Mario

1. Erwin & Sabine:
    1 juni 2015
    Klinkt geweldig (en herkenbaar), goed te horen dat jullie het leuk hebben. Veel plezier, X
  2. Wendy:
    1 juni 2015
    Leuk om de verhalen te lezen! Veel plezier.
  3. Ivonne:
    Fijne vakantie,geniet ze!!
  4. Vivian Geelen:
    1 juni 2015
    Dat is genieten! Fijne vakantie.
  5. Arlette en Paul:
    1 juni 2015
    Ja het is geen standaard centerparcs vakantie, Geniet ervan samen.
  6. Petra berkers:
    1 juni 2015
    lijkt mij geweldig om mee te maken.
  7. Dennis:
    2 juni 2015
    Leuk om de verhalen weer te lezen. Geniet van de mooie weken.
  8. Opa en oma:
    2 juni 2015
    wat heerlijk dat we weer mee mogen reizen via je verhalen en foto:s
  9. Henk en Carolien:
    3 juni 2015
    En wij danken jullie voor de gezelligheid en wensen jullie nog een geweldige tijd met veel beestjes in dit mooie land!