Queenstown - Wanaka

1 maart 2019 - Wanakameer, Nieuw-Zeeland

Hallo,

27 febr.

Gisteren vertrokken vanuit Dountfull Sound rochting Queenstown. Halverwege stoppen we bij een prachtig meer en besluiten onze camper vooraan het meer te zetten met uitkijk over de mountains.

Queenstown

We rijden naar Queenstown een gezellige stad waar we doorheen rijden. We rijden  om 10 uur langs een hamburger tent en ik zeg nog jeetje die zit vroeg een hanburger te eten maar hij zjet er wel heel.goed uit. We zetten de auto ergens neer en lopen door de stad. Mario wil graag langs de kabelbaan en naar boven. We krijgen trek en rijden langs die hamburgertent. Nou er staat me een rij niet normaal. Hier zijn we deze dag 3 x naast gereden om een burger te acoren wachttijd ik weet niet hoe lang. Nou ja jammer dan niet. Kijken we savonds op internet blijkt  is dat worlds famos hamburgertent te zijn. Nu snappen we waarom het zo druk was. We proberen bij de gondels een parkeerplek te vinden maar helaas na vele.pogingen hebben we het opgegeven.

We rijden de bergen in de remarkelbles. Een mooie rit naar bóven waar we bij een uitkijkpunt bijna wegwaaien.

Omdat we geen parkeerplek vinden besluiten we de stad uit te gaan en richting het meer te rijden.

Een prachtige rit aan een prachtig  blauw meer (Wakatipu lake ) met bergen sommige met sneeuw. We kijken onze ogen weer uit. We komen in een dorpje en het  is eigelijk nog te vroeg om een slaapplek te zoeken en we besluiten zomaar een weg in te gaan niet wetend hoe mooi deze is.

Glenorchy paradise road in           Mount Aspering park

Hier zijn div. Films van Lord of the rings opgenonen oa Isengard en Lothlorien als we het goed zeggen. Het was ook echt prachtige film locatie.  Wij hebben helaas geen verstand van lord of the rings dus kunnen we ook niet meer vertellen.

Dit park is een en al bekijks links en rechts vol weilanden met dieren en op de achtergrond beekjes met bloemetjes en hoge prachtige bergtoppen met sneeuw. We rijden door en komen in het gehuchtje Paradise zo grappig.  Het was ook even een paradijs op aarde zo mooi.

We zoeken nog een slaapplaats en omdat de heenweg zo mooi was besluiten we hem terug te rijden. Halverwege komen we een parkeerplaats aan lake Wakatipu tegen waar je vrij mag kamperen. We hebben wederom 1 van de prachtigste plaatsen aan het water te pakken. Niet normaal dat dat hier kan. Het heeft de hele dag op en af geregend en de zon geschenen maar we hebben vele mooie regenbogen gezien. De avond valt en het is echt koud. We bekijken wat we morgen gaan doen en besluiten nog een poging te wagen bij Queenstown.

28 febr.

Queenstown 2x

Nieuwe poging op tijd ernaar toe. Zovveel.moeite we gisteren hadden met parkeren zo redelijk makkelijk ging het vandaag.  We gaan als 1e langs de werelds beste hamburgertent van de wereld en het was er alweer druk. En we hebben er 1 gegeten om half 11 smorgens 😀 en hij was erg lekler kan ik je zeggen. Nou die kunnen we afstrepen. We gaan met de gondelbaan naar boven. Dit is swerelds steilste gondelbaan die er is. Met een magnefiek uitIcht over lake Wakatipu zijn we onze ogen weer aan het uitkijken. We hebben ook 12 kaartjes gekocht om met een soort rodelbahn mee te kunnen doen. Nou dat was geweldig om te doen en we hebben genoten van de ritjes. We hebben zo n beetje alles gezien in Queenstown en rijden verder naar het dorpje

Arrowtown

Een leuk oud dorpje in Amerikaanse stijl opgezet. Was erg leuk om erdoor heen te lopen. In dit stadje is vroeger veel goud gevonden.

Al rijdend komen we langs het  meest gefotografeerde hotel van NZ . Een hotel in de stijl van vroeger die nog steeds gasten ontvangen met een hele mooie tuin.

Een stuk verder komen we bij een parkeerplaats waar duizenden bh s hangen. Dit is voor Pink Ribbon. Ik krijg kippenvel als ik het zie. Een mooi eerbetoon.

We rijden verder en komen in Wanaka. Een bruisende stad waar veel te doen is. Het weer is ook omgeslagen het is warm aan het worden. Zouden we de winterjas dan kunnen opbergen ? Op zoek naar een slaapplaats rijden we vast richting de wandeling die we morgen willen doen nl Rob Roys Track. We rijden een dal in en hebben 30 km over gravel gereden phhh en zo langzaam. Maar sorry dat ik het weer zeg weer een super mooie plek tussen de bergen met sneeuw. We begrijpen er niets van dat dit allemaal kan. We genieten vollop.de volgende morgen.

1 maart

Is het erg koud. En de winterjas mag weer aan. We rijden richting de wandeling en mogen een paar watercrossings door. Aangekomen is het weer al stukken beter en we beginnen aan de wandeling. Schitterend door tussen de kloven door tussen de koeien en bergen met beekjes en bloemetjes.  De wandeling is steil naar boven en halverwege lukt het me niet meer en ben terug gegaan. Inmiddels is het erg warm geworden en ik ga lekker buiten zitten en boek lezen heerlijk. Mario heeft hem gelopen en vond de wandeling prachtig.

De temperatuurs is inmiddels erg warm, raar he vanmorgen winterjas, handschoenen en muts op en nu korte broek 🙄. En nog verbrand ook nog.

Weer terug over de gravelweg komen we een waterval tegen. We lopen erheen en kunnen er bijna onder gaan staan. Echter het water is zo koud aan je huid dat we er amper 20 sec. In  kunnen staan.  We slaan af bij de camping en zetten de camper neer en gaan genieten van de zon. Morgen weer een dag.

Voor jullie goedemorgen en tot snel xxx

1. Huub:
    1 maart 2019
    Mooi zeg, Een hele belevenis. En ook bijzonder dat er zo’n verschil is in t weer. Geniet ervan.
  2. Pascale:
    1 maart 2019
    Ziet er weer schitterend uit! Xxx
  3. Heidi:
    1 maart 2019
    Geweldige fotos enne heb je mijn bh ook zien hangen? Hihi ik heb em speciaal uit gedaan en daar neer gehangen voor pink ribbon. En het cardona hotel hebben wij ook overnacht zo mooi zo bijzonder. Vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen, voor mij memories, genietze saampjes en wacht op jullie volgend verhaal, gr uit holland😊👍🏻
  4. Rob en ellen:
    2 maart 2019
    Prachtige fotos weer! Hopelijk toch ook wat warmer als jullie verder gaan!? Xxx
  5. Petra berkers:
    2 maart 2019
    wat een schitterende dag geweldig wat is het daar mooi
  6. Opa en oma:
    2 maart 2019
    Wie is toch die Pink Ribbon?
  7. Kaatje:
    8 maart 2019