Van thuis naar Hong Kong

15 februari 2019 - Hongkong, Hongkong

Voor jullie goedemorgen,

Op 14 febr. Is dan eindelijk onze droomreis in vervulling gegaan. We vertokken vroeg in de ochtend naar Schiphol. Alles verliep voorspoedig en we vertokken voor de 1e lange vlucht van 11 uur naar Hong Kong. We waren bekaf maar deden helaas geen oog dicht. Dus hebben we maar films gekeken. Hele vreemde vlucht was het je vertrekt om 12.40 uur en komt aan om 06.55 uur in Hong Kong. Terwijl het bij jullie half 12 is. We komen aan en de koffers gingen automatisch over naar het vliegtuig naar Nieuw zeeland dus alleen de handbagage afgegeven bij dropp of plaats  en op naar Hong Kong stad met de trein. De ene megaflat naar de andere. Hong kong is gebouwd met alleen maar flats mega met  veel verdiepingen op elkaar. Het lijkt op New York je kijjt je ogen uit. Op iedere hoek is wel iets te doen.   We hebben last van de warmte en benauwdheid. Op veel.paatsen ziet de stad er erg vies uit. Van hygiene hebben ze hier nog nóóit gehoord. Ze staan vlees te hakken met een sigaret in hun mond. Vlees hangt aan haken hele dag buiten in de warmte.  Eten durven we hier dan ook niet te doen.  We lopen om half 9  smorgens een restaurant binnen en het zit afgeladen vol met chinesen die noedels aan het eten zijn  heel raar. Mensen lopen met mondkapjes op zoals je altijd op tv ziet. Mario had iets gelezen over een mooi uitzicht op de 55e verdieping. We gaan het gebouw binnen wat 88 verdiepingen telt. Het uitzicht was zo de moeite waard zo mooi.  Zie fotos

Hong Kong de paar uurtjes dat we er zijn geweest waren zeer de moeite waard.

We zijn nu aan het wachten op onze volvgende vlucht naar Christchurch. We zijn inmiddels 24 uur wakker en hopen zometeen wel.te kunnen slapen in het vliegtuig.

We gaan nu boarden. We hebben een vkucht van weer 11 uur voor de boeg.  Als wij in Nieuw Zeeland zijn leven wij 12 uur voor op jullie dus wij appen en mailen jullie snachts.

Wij landen zaterdagichtend om 6.10 uur in Christchurch voor jullie is het dan vrijdagavond 18.10 uur.

Groetjes van ons vanuit Hong Kong

1. Heidi:
    15 februari 2019
    Een hele goede vlucht en een hele geweldige reis gewenst, gr heidi
  2. Anne-Marie:
    Fijne vakantie!!!
  3. Tinus en Mieke:
    15 februari 2019
    WoW, wat een reis helemaal naar de andere kant van de wereld!
    Geniet er van en kijken weer uit naar jullie verhalen!
  4. Erwin & Sabine:
    15 februari 2019
    Lijkt me heel onwerkelijk allemaal, leuk dat het nog even lukte om Hongkong zelf te zien! Nu hopelijk lekker slapen, tot horens. Liefs van ons
  5. Helga en Jan:
    15 februari 2019
    Geniet ervan samen. We kijken weer uit naar jullie reisverhalen.
  6. Maria Wiermans:
    15 februari 2019
    Goeie reis en hoop dat jullie lekker slapen. Ben zeer benieuwd naar jullie verhalen. Groetjes van ons
  7. Monique:
    Weltrusten!!! Goede vlucht
  8. Vivian Geelen:
    15 februari 2019
    Een hele mooie vakantie gewenst! We gaan jullie weer volgen. Groetjes Stan en Vivian
  9. Pascale:
    15 februari 2019
    Hey skatties, och gaaf om te zien zo'n stad lijkt me! Hopelijk hebben jullie inmiddels wat kunnen slapen. Geniet van deze fantastische reis, en we kijken weer uit naar de verhalen en foto's.
    Liefs van ons xxx
  10. Petra berkers: