Thuis -London Heatrow -Johannesburg - Simba safari lod

11 oktober 2022

Op 9 oktober was het dan eindelijk zover we mochten eindelijk de reis gaan maken die al.3 jaar op de plank lag. Om 6 uur waren we op om de race te zien van Max en gelukkig werd hij wereldkampioen,, nog even naar de ouders van Mario en om 14.00 uur kwamen King en Vera ons ophalen om ons naar het vliegveld Zaventem te brengen. Met alle perikelen in Amsterdam hadden we afgesproken dat we beter op tijd er konden zijn en dat waren we. Dus we konden nog lekker buiten in het zonnetje even chillen. We waren een beetje bang voor de rij maar om een lang verhaal kort te maken. Inchecken, paspoortcontrole, douane en alles eromheen totaal 20 minuten echt waar er was niets te doen op vliegveld. Het vliegtuig had 20 min vertraging  naar London Heathrow wat een beetje vervelend was want de vlucht naar Johannesburg was kort gepland maar alles is goed gekomen.  De douane doorkomen bij Johannesburg duurde heel wat langer helaas.  Inmiddels zijn we 48 uur wakker en hebben we nisschien 2 uur van  gelapen. We worden opgehaald door een medewerker van Bushlore die ons de auto helemaal van top tot teen en van voor tot achter uitlegde. Om 13.15 konden we dan eindelijk op weg. Met een auto met tent op het dak en 4 jerrycans ben je duidelijk een toerist en willen ze je allemaal helpen en op je auto passen. Erg fijn kan ik je zeggen.   Inmiddels is het 35 graden en gaan we de nodige boodschappen doen en rijden naar onze 1e accomodatie Simba safari Lodge. En mooie tocht van 300 km door de bergen en off road en dat kan onze auto makkelijk aan. In Afrika hebben de rijke mensen een mieters groot  lap grond waar ze dieren op hebben zoals giraffen zebra s impala s en enz. Hier organiseren ze gamedrives. Wij gaan ook naar zo 'n lodge toe. We komen tegen schemering aan. We rijden de enorme oprijlaan op en Mario zegt wat ligt daar en ik zeg dat zijn denk ik honden. Blijken het later 4 witte tijgers te zijn. We rijden de parkeerplaats op en worden begroet door 1 panter, 2 tijgers, 2 hyena s en nog eens 3 witte tijgers. Gelukkig achter het hek van de game drive maar wauw wat ontzettend gaaf zo.  De lodge ligt midden op het stuk land en alle dieren kunnen aan het hek komen. We worden zo hartelijk ontvangen door een medewerker die ons alles laat zien en uitlegt. Het wordt donker en het stuk provincie waar we nu inzitten wordt van 7 tot 9 uur savond alle elektriciteit en water afgesloten dus de kaatsen worden aangedaan fikkie wordt gestookt het is echt heel erg gezellig.  Het is nu nig steeds 30 graden. We gaan rond kampvuur zitten en de panter en Leppard lopen af en aan langs ons af. Ik kan je vertellen savonds in het donker zijn die geluiden van de dieren en zo dicht bij best indrukwerkend.  We mogen zelf alles uit de koelkast pakken en eten wat we willen zo gastvrij niet normaal. We wachten tot het licht weer aangaat en ruimen op en gaan naar bed want 48 uur wakker zijn hakt erin. Alleen dachten de tijgers daar anders over ze lagen bij onze kamer tegen het hek en brulde er op los echt zo dichtbij dat gaat met zoveel volume niet normaal phhh. Dit gaat de gehele nacht verschillende keren zo door maar wat een  ontzettende kik dit. Smorgens is de.medewerker ons ontbijt al aan het klaarmaken wat een luxe zeg. Deze accomodatie heeft er voor gezorgd dat we wederom een geweldige 1e nacht hebben gehad. We zeiden tegen de eigenaresse als we 80 zijn hebben we het hier nog over zooo gaaf.  We hebben vandaag een reisdag voor de boeg want we rijden naar Botswana. Dus denk niet dat we zo 'n spannend verhaal hebben morgen maar daarna gaat het beginnen.  Foto s komen later krijg ze niet geupload

Doeiiii

1. Linda Vreenegoor:
    11 oktober 2022
    Jeetje Nancy wat ontzettend gaaf zeg. Ik krijg er gewoon kippenvel van. Dat zal wel een enorme kik zijn die beesten van zo dicht bij. En zoveel al gezien in zo'n korte tijd.
    Geniet er maar van samen. Heel veel plezier en doe Mario de groetjes.
  2. Jack en Herma:
    11 oktober 2022
    Wat een ervaring, grandioos lijkt me. Lijkt me doodeng maar ook erg indrukwekkend die enorme dieren zo dichtbij. Heel benieuwd naar de volgende verhalen. Ga zeker genieten van alles wat jullie posten.
    Goeie reis en geniet ervan.
    Groetjes Jack en Herma
  3. Maria Wiermans:
    11 oktober 2022
    Welkom in Afrika, geweldig.
  4. Jesse:
    11 oktober 2022
    Wat fijn om te lezen dat alles goed is gegaan Nancy en Mario, geniet ervan!!
  5. Tinus en Mieke:
    11 oktober 2022
    Het begin is al fantastisch! Ga er samen lekker van genieten en we blijven jullie volgen.
    Héle fijne vakantie🙋‍♀️
  6. Anne-Marie:
    12 oktober 2022
    Wat een prachtige reis zijn jullie weer aan het maken! Geniet er van!
  7. Eline:
    12 oktober 2022
    Wauw wat gaaf! Heel veel plezier!
  8. Natasja:
    12 oktober 2022
    Goede start van de vakantie. Ziet er al top uit! geniet ervan.
  9. Maud:
    12 oktober 2022
    Klinkt fantastisch Nance en Mario!! Geniet ervan!
  10. Petra:
    12 oktober 2022
    Ik geniet mee op afstand van het verhaal en de foto's. Dat wordt een prachtige reis. Groots genieten zeg ik altijd.
  11. Kaatje:
    Klinkt geweldig allemaal!
  12. Henri:
    13 oktober 2022
    Gaaf hoor allemaal, genieten !