Zion

24 juni 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vrijdagavond zijn we naar een country avond geweest met dinner erbij. We komen
Aan in een echte Amerikaans verklede zaal en onthaald door cowboys en cowgirls. We worden naar onze tafel gebracht en zit daar in een keer een oud collega bij ons aan tafel. Hoe klein is de wereld. En er zat koppel aan tafel uit Nebreska dat 56 jaar getouwd was. Het klikte erg leuk met zijn 6en. De zang en dans viel erg tegen maar het eten was weer erg lekker. We hadden Ribeye en we konden het allebei niet op zoveel kregen we. Zaterdag hebben we lekker gewandeld in Bryce Canyon en heerlijk gerelaxt bij de camper. Savonds zijn we naar een echte rodeo show geweest. Deze begon met het volkslied van Amerika. Iedereen staat op, hoed af en hand op de borst. Daarna begon het spektakel wat leuk om dat een keer mee te maken. Ze hadden 6 boxen waar ze de paarden, stieren, schapen elke keer inzette.Een cowboy moest proberen er 8 sec. Op te blijven zitten met 1 hand los. De
Dieren in de boxen waren duidelijk wild en trapte de de deden al in de box. Toen ze eruit mochten met de cowboys op hun rug maakte ze de gekste en wildst bokkespronge om de cowboys er maar af te krijgen. Daarna kwamen de.kinderen die gingen op de wilde schapen. Zo grappig om te zien echt 3 en 4 jarige. Daarna kwamen de echte stieren. Het was een spektakel om het een keer mee te maken. Savonds zijn we weer heerlijk gaan bbq op de camping Sunset in Bryce Canyon. Vanochtend zijn we om 7 uur nog 1x naar Bryce Sunsetpoint gaan kijken om vervolgens door te rijden naar Zion National park. Onderweg komen we nog een nationaal park tegen genaamd Cedar Breaks National Monumentop 3446 mrter hoogte. Maar dat was niet zo n super mooi park. We rijden verder naar Zion en als we daar aankomen is het prachtig om te zien. Wauw wat een bergen en een uitzicht. Zoooo mooi. We moeten door een tunnel en dat kan maar er kan maar van een richting verkeer doorheen zo smal is de tunnel. Dus moet je om de beurt wachten. We gaan eerst naar de camping om de camper neer te zetten om vervolgens met de shuttlebus door het park te gaan. We rijden naar.het eind en doen daar de wandeling rivirsidewalking. Het is 38 graden en bloedheet. Onderweg lopen er van die kleine prairidogs mee die heel nieuwschierig zijn en gewoon in je tas gaan zitten, en natuurlijk weer vele herten. (De herten lopen ook gewoon op de camping rond en zijn totaal niet bang meer van mensen). Aan het eind van de wandeling kun je heerlijk in de rivier afkoelen. Daarna gaan we de weepingrocktrail wandelen. Je komt dan uit onder de grote en er sijpelt water naar beneden. Heerlijk is dat met deze temperaturen. We gaan terug naar de camper en gaan wat relaxen. Mario zit er deze keer doorheen en gaat lekker even slapen. Helaas mogen we niet bbq want alles is zo kurkdroog en das gevaarlijk. Dus dan maar in de pan. Helaas maar we hebben 3 weken kunnen bbq. Ik denk dat vanaf nu meer parken dit gaan verbieden. We gaan in tegenstelling tot de andere dagen een warme nacht tegenmoet. Het was hier vandaag 38 graden en de nacht rond de 18 tot 20 graden. Nou de nacht viel mee het waaide enorm en met de ramen open ging het wel. Mario is vanochtend om half 6 opgestaan is is de populaire wandeling Angels landing gaan lopen (ik durfde niet na de filmpjes te hebben gezien ) Das een hele zware wandeling die steil naar boven gaat en je dan aan ketingen moet vast houden en zo de richel af moet lopen. Ee is geen vangrail of niks je valt gewoon recht naar beneden. Er zijn afgelopen 4 jaar daar al 6 doden gevalllen. Je snapt natuurlijk dat ik niet lekker bij de.camper zat. Hij is niet helemaal boven geweest want hij had diepte vrees. Hij is tot de kettingen gekomen wat al een hele prestatie is. Gelukkig is hij niet verder gegaan. Na 4 uur was hij gelukkig weer thuis. Ik ben intussen de koffers gaan inpakken en de camper op.te ruimen. Want we gaan vandaag naar Las Vegas. Onderweg gaan we nog langs het Fire State park. Een park met allemaal rode gebergte.

1. Opa en oma:
    24 juni 2014
    Nu nog de eindsprint naar Las Vegas,wat heb ik weer naar mooie foto*s zitten kijken jullie laten ons echt meegenieten.
    liefs van ons
  2. Tonny meulendijks:
    25 juni 2014
    wat hebben jullie een geweldige reis geniet er van